W Alei Zasłużonych, obok siebie, pochowano cztery popularne aktorki teatralne i filmowe: Kalinę Jędrusik, przez wielu uważaną za największą seks bombę polskiego teatru, Marię Dulębę, jedną z najwszechstronniejszych polskich aktorek, Elżbietę Barszczewską, która po wojnie zrezygnowała z kariery filmowej na rzecz teatru oraz Mieczysławę Ćwiklińską, która z kolei szturmem zdobyła srebrny ekran po debiucie filmowym w wieku 54 lat.
Jędrusik zawodowo związała się z teatrami stolicy, ale popularność przyniosły jej występy w „Kabarecie Starszych Panów” oraz role filmowe i telewizyjne. Wcielała się w postaci kobiece w adaptacjach prozy swojego męża Stanisława Dygata, z którym została pochowana na Powązkach. Podobnie, we wspólnym grobie z mężem, aktorem i reżyserem Marianem Wyrzykowskim, została pochowana Elżbieta Barszczewska, aktorka związana z warszawskim Teatrem Polskim. Należała do grona artystów aresztowanych i osadzonych na Pawiaku po zabójstwie kolaborującego z okupantem Igo Syma w 1941 r. Nagrobek Barszczewskiej zdobi plakieta portretowa autorstwa Wiesława Winklera. Plakieta portretowa, tym razem autorstwa Stanisława Lisowskiego, znajduje się też na grobie Mieczysławy Ćwiklińskiej z aktorskiego rodu Trapszów. Ćwiklińska początkowo planowała zostać śpiewaczką operową. Głos kształciła m.in. u prof. Giulianiego w Paryżu. Najsłynniejszą kreację teatralną stworzyła w stołecznym Teatrze Rozmaitości w sztuce „Drzewa umierają stojąc”. Najbardziej wyrazistą rolą Marii Dulęby z kolei była Wariatka z Chaillot w sztuce Giraudouxa. Dulęba była także reżyserem i pedagogiem. Grała w teatrach w Krakowie, Toruniu, Warszawie (w tym w Teatrze Polskim i Teatrze Narodowym), związana była też z Redutą Osterwy.
Obdarzona charakterystycznym głosem aktorka, reżyserka, dyrektorka teatru. Występowała w teatrach Poznania, Łodzi, Krakowa a potem Warszawy. Była mistrzowską odtwórczynią ról kobiecych w repertuarze współczesnym, wielką miłością Arnolda Szyfmana, który dla niej doprowadził do wybudowania Teatru Polskiego w Warszawie. Z zespołem tego teatru związana była do września 1939 r. Zginęła w czasie wybuchu w powstańczej Warszawie i została pochowana w tymczasowej mogile w Parku Dreszera na Mokotowie. Po wojnie jej ciało przeniesiono do Alei Zasłużonych. Na nagrobku, prócz główki portretowej, widnieje symboliczna kompozycja z maską teatralną i urną.